SECTIUNI
Prima pagina
Titluri
Autori
Comentarii
Librarii
Noutati
Articole
Cum comand
Transport si plata
Cautare avansata
Contact
Newsletter
Fa-ti cont


AUTENTIFICARE
e-mail
parola

ai uitat parola?

 
3 RECOMANDARI
Luke Sullivan - Hei, Whipple, incearca asta!
Guy Kawasaki - Reguli pentru revolutionari
Don E. Schultz, William A. Robinson, Lisa A. Petrison - Esentialul despre promotii
cei mai cititi autori
Jeffrey Gitomer
Al Ries
Jack Trout
Philip Kotler
 
Un altfel de marketing (25-06-2007)

Ati citit cumva romanul lui Emil Zola, La paradisul femeilor? Atunci poate va amintiti de eroul principal, acel marketer vizionar de geniu, exponent tipic al celor care au revolutionat comertul inceputului de secol XX, care spunea: Daca ai atras femeile, poti sa vinzi intreaga lume. Ei bine, cam asta este si ideea principala a lucrarii Marketingul adresat femeilor (foto coperta), aparuta la editura Brandbuilders.

As incepe prin a explica putin titlul, asta ca sa nu existe confuzii pe parcurs. „Marketingul adresat femeilor“ nu se adreseaza doar companiilor care vand produse sau servicii destinate exclusiv femeilor. Nicidecum. Ea este o lectura obligatorie pentru toate companiile care vand produse sau servicii, indiferent de tipul acestora. Se porneste de la ideea ca femeia este principalul responsabil cu achizitiile, fiind factorul care intr-o proportie foarte mare ia acest gen de decizii. Si atunci, toate strategiile de marketing, de vanzari, de advertising, de branding sau de PR trebuie adaptate in consecinta.

Autoarea, Marti Barletta, intelege oportunitatea reprezentata de femei. Intelege femeia si stie cum sa o indrepte catre brandul tau — si sa o mentina acolo. Ne descrie ani de experienta practica din toate disciplinele marketingului: publicitate, marketing direct, promovare, marketingul evenimentelor, branding sau vanzari. Discutiile despre diferentele dintre sexe sunt sprijinite de o cercetare minutioasa. Si, cel mai important, arata cum trebuie utilizate aceste diferente pentru a crea o adevarata „strategie pentru femei“ — eficienta din punct de vedere al costului si practica — care va conduce la o crestere uriasa a vanzarilor si la niste profituri pe masura. Cifrele nu se insala. Diferentele dintre sexe nu pot fi negate. Oportunitatea este indiscutabila. Piata este imensa. Avantajul competitiv este inevitabil. Oportunitatea — miliarde de dolari — bate la usa.

De ce reprezinta FEMEIA o oportunitate? (1) Pentru simplul fapt ca barbatul si femeia sunt diferiti. Complet diferiti. (2) Pentru moment, nimeni nu stapaneste aceasta oportunitate. Nu exista nici un dubiu — absolut nici un dubiu — ca barbatul si femeia sunt diferiti. Si sunt diferiti intr-o maniera absolut relevanta pentru desfasurarea afacerilor — de la dezvoltarea unui produs pana la marketing sau la strategiile de distributie. Comportamentul de cumparare al consumatorului femeie este diferit de cel al consumatorului barbat si, prin urmare, si companiile ar trebui sa porneasca de la acest adevar evident.

De ce in toate mijloacele de comunicare vedem inca reclame adresate exclusiv barbatilor, in conditiile in care femeile reprezinta un procent semnificativ de cumparatori in aproape toate categoriile (de obicei intre 40 si 60%) sau au o influenta covarsitoare in influentarea deciziilor de achizitie? De ce nu apar reclame la scoli de soferi in revistele adresate femeilor, in conditiile in care exista foarte multe femei care au nevoie de acest gen de servicii si isi pot cumpara singure un automobil? De ce proiectantii unor produse electronice sau electrocasnice nu isi concep produsele pornind de la parerile si preferintele femeilor, care sunt in mare masura utilizatorii finali ai acestor aparate? Iata doar cateva intrebari care ar trebui sa-i puna pe ganduri pe cei care conduc sau desfasoara campanii de marketing, advertising sau vanzari.

Barbatii si femeile percep, cred si se comporta in maniere unice, tipice sexului lor. Uneori, rolurile lor diferite in viata - locuri de munca diferite, roluri diferite, responsabilitati casnice diferite — au generat nevoi diferite. Marketerii inteligenti ar trebui sa stie acum ca nu produsul si caracteristicile sale conduc marketingul, ci potentialul client si nevoile lui. Legatura de comunicare — alinierea dintre brandul tau si perceptiile si preferintele publicului tau tinta - este elementul care va asigura succesul programelor tale de marketing.

Sunt literalmente foarte multe idei revolutionare, si totusi vechi — probabil ca foarte multi se gandeau la ele, dar nu in forma in care Marti Barletta le-a reunit. Exista pe ici-colo un accent putin feminist, dar care nu domina lucrarea. Analiza este una profund documentata si pertinenta, experienta autoarei fiind relevanta. De altfel o demonstreaza si studiile de caz prezentate.

Poate ca piata astepta demult asa ceva. Poate ca aveam nevoie sa ne reaminteasca cineva ca am trecut cu vederea o oportunitate extraordinara, si anume piata reprezentata de femei.

Este pur si simplu un altfel de marketing.

Concluzia? Femeia reprezinta, fara nici un fel de dubiu, oportunitatea economica numarul 1… iar locul al doilea este la mare distanta.


Dorina OPREA
--------------------------------------------------------------------------------

Dorina Oprea este redactor-sef la BRANDBUILDERS GRUP, editura specializata in carte de marketing si advertising, ce se adreseaza celor pe care generic ii numesc ,,constructori de branduri" si care publica cei mai prestigiosi autori din domeniile respective. Absolventa a Facultatii de Litere din cadrul Universitatii Bucuresti, si-a facut intrarea in mediul cultural ca expert al Departamentului de Dezvoltare din cadrul Institutului National de Statistica. A castigat apoi pariul cu cultura romaneasca prin posturile de documentarist si redactor la o editura din trustul Media Pro.
Isi doreste sa dezvolte portofoliul de titluri al editurii, dar si sa-si consolideze o cariera solida in cadrul acestei companii.


Inapoi
NOUTATI
Cele 10 porunci pentru intreprinzatori

DESPRE CARTE:

Cartea de fata insoteste intreprinzatorul in toate fazele evolutiei unei afaceri. Ea consolideaza principiile teoretice cu exemple ...

[detalii...]

Cercetarea practica de marketing

Această lucrare de referinţă conţine o amplă trecere în revistă a modalităţilor avansate de cercetare pentru adoptarea deciziilor de ...

[detalii...]

 
Home | Despre Brandbuilders Grup | Intrebari frecvente | Contact | Termeni si conditii | Presa

Brandbuilders - Miercuri, 26.04.2017