SECTIUNI
Prima pagina
Titluri
Autori
Comentarii
Librarii
Noutati
Articole
Cum comand
Transport si plata
Cautare avansata
Contact
Newsletter
Fa-ti cont


AUTENTIFICARE
e-mail
parola

ai uitat parola?

 
3 RECOMANDARI
Luke Sullivan - Hei, Whipple, incearca asta!
Guy Kawasaki - Reguli pentru revolutionari
Don E. Schultz, William A. Robinson, Lisa A. Petrison - Esentialul despre promotii
cei mai cititi autori
Jeffrey Gitomer
Al Ries
Jack Trout
Philip Kotler
 
SUN TZU si arta razboiului in marketing (02-04-2007)

Probabil va intrebati care este legatura dintre Sun Tzu, geniul militar din China antica si marketingul modern. Gerald A. Michaelson, considerat cel mai renumit cunoscator al operei lui Sun Tzu, plecand de la celebra lucrare Arta razboiului scrisa de anticul chinez, a scris o serie de carti de marketing ce s-au bucurat de succes la nivel mondial.

La editura Brandbuilders a aparut recent lucrarea scrisa de Gerald si Steven Michaelson SUN TZU: Strategii de marketing. 12 principii esentiale pentru castigarea bataliei de atragere a clientilor. In lucrare sunt exploatate principiile militare castigatoare enuntate de Sun Tzu in scrierile sale astfel incat sa putem intelege fundamentele strategice ale marketingului modern.

Autorii cartii, Gerald Michaelson si Steven Michaelson precizeaza ca nu au scris aceasta carte plecand de la premisa ca afacerile reprezinta un razboi, dar cu siguranta principiile ce stau la baza strategiei militare orientale pot fi aplicate cu succes in afaceri.

Doctrina de baza a filosofiei lui Sun Tzu spune ca poti castiga in lupta daca strategia ta este bine fundamentata, dar, daca dispui de o strategie cu adevarat extraordinara, vei castiga fara lupta. Autorii cred ca “aceasta elocinta orientala de infrangere a concurentei cu ajutorul unei intelepciuni strategice difera total de strategia occidentala, care pune accentul pe actiune ca modalitate de a invinge”. (p.10)

Pentru oamenii de afaceri din zilele noastre, forta sfaturilor date de Sun Tzu consta in simplitatea lor. Maximele autorului antic sunt simple, dar profunde, iar aceste concepte pot fi aplicate atat in afaceri, cat si in viata de zi cu zi.

Pentru a oferi cititorilor o analiza mai amanuntita a gandirii strategice orientale, sunt incluse in cartea SUN TZU: Strategii de marketing si cugetarile altor intelepti contemporani cu Sun Tzu, in scopul intelegerii cat mai exacte a strategiilor militare stravechi.

Plecand de la planurile de lupta ale lui Sun Tzu si prin prisma experientei practice, Gerald si Steven Michaelson postuleaza 12 principii permanent valabile si le numesc “principiile razboiului de marketing”. Fiecare principiu este ilustrat prin aplicatii strategice si practice extrase din cele mai de succes campanii de marketing din intreaga lume.

Potrivit autorilor, toate principiile au urmatoarele caracteristici:

legi care indica justetea anumitor actiuni;
conditii care garanteaza victoria;
adevaruri fundamentale relevante pentru succesul disciplinei.
Adoptarea acestor principii nu iti garanteaza victoria, dar este cert faptul ca, ignorandu-le, vei pierde cu siguranta.

Aceste principii rezista trecerii timpului, dar tacticile se schimba o data cu fiecare “revolutie” tehnologica. Ele reprezinta un fundament pentru strategiile comerciale si de marketing si trebuie considerate ca fiind “un punct de plecare pentru un marketing bland, in care formulele sunt bazate mai degraba pe probabilitati decat pe certitudini”. (p.14)

Autorii opineaza ca aplicarea acestor principii este o adevarata arta, in care “judecata se transforma intr-un joc. Aplicarea presupune un rationament ce are la baza intelegerea principiilor. Aplicatia referitoare la functia de planificare este denumita strategie. Aplicarea principiilor in executarea planului reprezinta tactica.” (p.15)

Potrivit primului principiu, este vital sa iti “cinstesti clientul”. “Gratie clientului, noi existam.” (p.16)

Al doilea principiu indica cum sa cunosti piata la fel de bine ca pe tine insuti.

Al treilea principiu vizeaza mentinerea obiectivului. Sunt vitale pentru reusita o intentie clara si un scop ferm.

Al patrulea principiu ne spune sa ocupam o pozitie care sa nu poata fi usor preluata de catre concurenta.

Al cincilea principiu indeamna la o atitudine ofensiva, menita sa ne asigure libertatea de actiune.

Al saselea principiu postuleaza importanta elementului surpriza. Acesta reprezinta cea mai buna metoda de a domina la nivel psihologic si de a anihila initiativele concurentilor.

Al saptelea principiu vizeaza modul de operare: cele mai usoare rute sunt de cele mai multe ori cel mai bine aparate; cea mai lunga cale ocolitoare poate fi cel mai scurt drum catre casa.

In cel de-al optulea principiu este subliniata importanta concentrarii resurselor: “comaseaza o armata superioara, la locul si momentul decisiv”. (p.16)

Al noualea principiu ne spune sa evaluam cu exactitate zona in care ne folosim resursele.

Potrivit celui de-al zecelea principiu, un management bun declanseaza puterea resurselor umane.

Al unsprezecelea principiu presupune ca liderul sa aiba incredere in oamenii sai, iar acestia, la randul lor, sa creada in capacitatea liderului de a castiga.

Ultimul principiu enuntat subliniaza importanta simplitatii: planurile necomplicate, formulate riguros, promoveaza o cunoastere inteligenta.

Cartea SUN TZU: Strategii de marketing se incheie cu un capitol dedicat exemplificarii unor strategii, oferite de managerii de succes ai unor companii mari din zilelele noastre, acestia folosind in planul lor de afaceri strategiile clasice de lupta ale lui Sun Tzu, pentru castigarea razboiului de marketing.


Olimpia PISLARU
--------------------------------------------------------------------------------

Olimpia PISLARU este PR & Marketing Assistant la Brandbuilders Grup, dupa ce anterior, a ocupat pozitia de referent analiza si gestionare de imagine organizationala, la Muzeul National Cotroceni, sectia de "Relatii Publice, Marketing".
Olimpia a absolvit in anul 2003 Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David
Ogilvy" din cadrul SNSPA.



Inapoi
NOUTATI
Cele 10 porunci pentru intreprinzatori

DESPRE CARTE:

Cartea de fata insoteste intreprinzatorul in toate fazele evolutiei unei afaceri. Ea consolideaza principiile teoretice cu exemple ...

[detalii...]

Cercetarea practica de marketing

Această lucrare de referinţă conţine o amplă trecere în revistă a modalităţilor avansate de cercetare pentru adoptarea deciziilor de ...

[detalii...]

 
Home | Despre Brandbuilders Grup | Intrebari frecvente | Contact | Termeni si conditii | Presa

Brandbuilders - Vineri, 26.05.2017