SECTIUNI
Prima pagina
Titluri
Autori
Comentarii
Librarii
Noutati
Articole
Cum comand
Transport si plata
Cautare avansata
Contact
Newsletter
Fa-ti cont


AUTENTIFICARE
e-mail
parola

ai uitat parola?

 
3 RECOMANDARI
Luke Sullivan - Hei, Whipple, incearca asta!
Guy Kawasaki - Reguli pentru revolutionari
Don E. Schultz, William A. Robinson, Lisa A. Petrison - Esentialul despre promotii
cei mai cititi autori
Jeffrey Gitomer
Al Ries
Jack Trout
Philip Kotler
 
INOVATIE IN ADVERTISING - pentru toti cei care doresc mai mult de la ad print-urile lor (11-02-2007)

Inovatie in advertising, titlu aparut recent la editura Brandbuilders, este o carte care, asa cum sugereza si titlul, reuseste sa ofere o perspectiva complet noua asupra proceselor din interiorul atelierelor de idei. Ea trateaza toate problemele legate de modul de functionare a advertisingului, plecand de la gasirea unei idei si pana la imbinarea cu succes a textului cu vizualul.

Scrisa de Jim Aitchison, o autoritate in domeniul advertisingului la nivel mondial, Inovatie in advertising (Cutting Edge Advertising) si celelalte doua lucrari din seria Cutting Edge sunt best-seller-uri internationale, fiind carti de referinta in domeniul advertisingului.

Lucrarea este scrisa intr-un stil foarte dinamic si captivant. Jim Aitchison evita tonul obtuz al majoritatii manualelor de sfaturi practice. In plus, cele mai multe lucrari de profil expun opiniile unei singure persoane. Autorul cartii ofera insa o calatorie prin mintile cele mai sclipitoare din advertising, castigand astfel o perspectiva extinsa asupra acestui domeniu. Oricat de geniale ar fi opiniile unui singur individ, perspectiva in sine este prin definitie limitata. Jim Aitchison i-a convins pe toti cei care si-au creat un nume in domeniul advertisingului sa-i dezvaluie trucurile meseriei lor si, ceea ce este amuzant, autorul i-a citat pe fiecare ad litteram sau, cum insusi autorul spune “a lasat vocabularul specific fiecarui individ si cadenta vocilor reale sa contureze vorbitorii”. (p. 13)

Inteligent structurata, cartea este deosebit de valoroasa prin analizarea unor studii de caz de notorietate mondiala (in special print-ad-uri de exceptie) si prin modul in care au fost ele realizate. Autorul expune punctele de vedere ale mai multor personalitati din bransa cu privire la atributele esentiale pe care trebuie sa le aiba un print-ad pentru a fi memorabil. Astfel aflam ca print-ad-urile de exceptie au fie un head-line care produce acel declic in mintea oamenilor, fie imaginea trebuie sa aiba forta necesara pentru a atrage atentia publicului. Potrivit altui punct de vedere expus in carte, cele mai grozave idei de print-ad-uri sunt acelea care includ o introspectie in comportamentul uman, astfel incat cititorul sa se regaseasca: “la originile unei bune comunicari se afla o scanteie de recunoastere a propriilor actiuni”. (p.21)

Pe de alta parte, un ad print de exceptie trebuie sa fie provocator, de impact, patrunzator, capabil sa stabileasca o legatura emotionala intre oameni si branduri. Oamenii aleg cu precadere branduri la care se pot raporta si care sa se raporteze la ei.

Totusi, creativitatea din domeniul print se redefineste o data la ceva timp. Schimbarile sunt impuse de generatii noi de clienti cu mentalitati diferite, aparitia unor paradigme noi in marketing si, mai ales, oameni de creatie cu idei reformatoare. In plus, industria advertisingului se supune influentelor modei: “foarte multe dintre produsele pe care advertisingul le vinde au de-a face cu tendintele modei”. (p.23)

Dar, in profunzime, cu toate transformarile impuse de diversi factori externi, schimbarile din domeniul advertisingului tip print nu sunt radicale. Se schimba tipul de chenar, corpul de litera, culoarea fontului etc., dar principiile ce caracterizeaza o comunicare buna nu se modifica prea mult. In fond, totul tine de comportamentul uman, de reactiile umane, care, in profunzime, nu se supun tendintelor modei. Principiile de baza nu se schimba, dar se schimba modul in care noi ne raportam la ele.

Citind Inovatie in advertising aflam care este genealogia advertisingului tip print, mecanismele ce stau la baza procesului de creatie, importanta cercetarii in advertising, ce fel de idei functioneaza la nivel universal, miturile din advertising si cat sunt ele de adevarate. Peste 200 de print ad-uri si studii de caz dezvaluie culisele procesului de creatie in agentii de prestigiu din Statele Unite, Marea Britanie, Asia si Australia.




Olimpia PISLARU
--------------------------------------------------------------------------------

Olimpia PISLARU este PR & Marketing Assistant la Brandbuilders Grup, dupa ce anterior, a ocupat pozitia de referent analiza si gestionare de imagine organizationala, la Muzeul National Cotroceni, sectia de "Relatii Publice, Marketing".
Olimpia a absolvit in anul 2003 Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David
Ogilvy" din cadrul SNSPA.



Inapoi
NOUTATI
Cele 10 porunci pentru intreprinzatori

DESPRE CARTE:

Cartea de fata insoteste intreprinzatorul in toate fazele evolutiei unei afaceri. Ea consolideaza principiile teoretice cu exemple ...

[detalii...]

Cercetarea practica de marketing

Această lucrare de referinţă conţine o amplă trecere în revistă a modalităţilor avansate de cercetare pentru adoptarea deciziilor de ...

[detalii...]

 
Home | Despre Brandbuilders Grup | Intrebari frecvente | Contact | Termeni si conditii | Presa

Brandbuilders - Vineri, 21.07.2017