SECTIUNI
Prima pagina
Titluri
Autori
Comentarii
Librarii
Noutati
Articole
Cum comand
Transport si plata
Cautare avansata
Contact
Newsletter
Fa-ti cont


AUTENTIFICARE
e-mail
parola

ai uitat parola?

 
3 RECOMANDARI
Luke Sullivan - Hei, Whipple, incearca asta!
Guy Kawasaki - Reguli pentru revolutionari
Don E. Schultz, William A. Robinson, Lisa A. Petrison - Esentialul despre promotii
cei mai cititi autori
Jeffrey Gitomer
Al Ries
Jack Trout
Philip Kotler
 
DIFERENTIAZA-TE SAU MORI sau Cum sa supravietuiesti in fata concurentei (05-11-2006)

In societatea actuala extrem de competitiva, diferentierea pe piata ramane cheia pentru supravietuirea unei companii. Insa, pentru marketeri, diferentierea produselor reprezinta o provocare din ce in ce mai mare, iar aceasta miscare sta, totusi, la baza unui marketing de succes.

JACK TROUT, strategul de frunte al marketingului la nivel mondial, a pledat in toate cartile sale pentru importanta de a fi diferit. In Pozitionarea - lupta pentru un loc in mintea ta, a fi diferit insemna sa te diferentiezi in mintea potentialului tau cumparator. In Cele 22 de legi imuabile ale marketingului, a fi diferit insemna sa folosesti o idee diferentiatoare pentru a construi un brand.

S-ar putea crede ca mesajul a fost receptionat si ca toata lumea se straduieste sa includa “diferentierea” in planurile sale. Insa Jack Trout pune accentul pe i abia in cartea DIFERENTIAZA-TE SAU MORI, recent aparuta la editura Brandbuilders. In prefata acestui titlu, Trout spune ca a fost necesar sa scrie o carte care sa sublinieze “multiplele modalitati prin care poti fi diferit, in timp ce te feresti de acele lucruri care suna diferit dar, de fapt, nu sunt asa”.

Diferentiaza-te sau mori este mai mult decat o simpla colectie de povesti de succes in marketing. Trout si Steve Rivkin, coautor al acestei carti, ii critica pe oamenii de marketing pentru faptul ca, in general, ei nu manifesta un interes constant pentru descoperirea si sublinierea calitatilor valoroase si unice ale produsului lor. Astfel, cartea este o explorare profunda a strategiilor de diferentiere cu cel mai mare succes in acest moment. Ea explica in ce constau aceste strategii, in ce situatii si cand ar trebui aplicate si modul in care te pot ajuta sa iti impui imaginea pe o piata supraaglomerata.Trout crede ca in societatea actuala este dificil pentru orice companie sa se diferentieze prin creativitate, prin preturi mici, prin focusarea pe consumator sau pe calitate – lucruri pe care, spune autorul, si concurenta le poate realiza.

Potrivit autorilor cartii Diferentiaza-te sau mori, creativitatea nu este un concept diferentiator. Nu te poti diferentia fata de concurenta printr-un advertising vag, ineficient, care este derulat sub masca creativitatii. Orice reclama trebuie sa includa, explicit sau implicit, o motivatie de cumparare. Intr-o evaluare realista, logica contribuie, mai mult sau mai putin, la toate alegerile pe care potentialul cumparator le face si in toate punctele de diferentiere, indiferent de puterea emotionala, de loialitate sau de trasaturile atragatoare ale produsului. Cu alte cuvinte, Trout conchide ca trebuie oferita o motivatie pentru ca cineva sa cumpere un produs.

Si pretul, potrivit lui Jack Trout si Steve Rivkin, nu constituie decat rareori o idee diferentiatoare. Pretul nu trebuie sa devina punctul central al unui mesaj sau al activitatilor de marketing ale unei companii. Putine companii au succes cu aceasta abordare, intrucat si concurenta poate oricand sa reduca preturile. Asadar, nu te diferentiezi cu nimic fata de concurenta. Trout crede ca, in general, promotiile sunt acceptate doar de catre clientii “loiali” ai unui brand. Exista dovezi care arata ca, in cele mai multe cazuri,oamenii nu cumpara un brand necunoscut doar pentru ca are o reducere de pret.

In ceea ce priveste strategiile de diferentiere propuse in cartea Diferentiaza-te sau mori, pot fi amintite :

propunerea unica de vanzare;
pozitionarea sau intelegerea modului in care functioneaza mintea umana in cadrul procesului de diferentiere;
detinerea unei idei - tehnici pentru descoperirea unei idei de diferentiere;
concurenta - cum sa folosim ideile diferentiatoare pentru a lupta impotriva concurentei de pe piata.
Autorii cartii Diferentiaza-te sau mori revizuiesc definitia data de Peter Drucker pozitiei de conducator. Acesta din urma spunea in 1966 ca “fundamentul conducerii eficiente este sa gandesti prin prisma misiunii organizatiei, sa o definesti si sa o stabilesti clar si vizibil”. In epoca actuala, o epoca a concurentei dure, Trout si Rivkin cred ca “fundamentul conducerii eficiente este sa gandesti prin prisma misiunii diferenta, sa o definesti si sa o stabilesti clar si vizibil.



Olimpia PISLARU
--------------------------------------------------------------------------------

Olimpia PISLARU este PR & Marketing Assistant la Brandbuilders Grup, dupa ce anterior, a ocupat pozitia de referent analiza si gestionare de imagine organizationala, la Muzeul National Cotroceni, sectia de "Relatii Publice, Marketing".
Olimpia a absolvit in anul 2003 Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David
Ogilvy" din cadrul SNSPA.



Inapoi
NOUTATI
Cele 10 porunci pentru intreprinzatori

DESPRE CARTE:

Cartea de fata insoteste intreprinzatorul in toate fazele evolutiei unei afaceri. Ea consolideaza principiile teoretice cu exemple ...

[detalii...]

Cercetarea practica de marketing

Această lucrare de referinţă conţine o amplă trecere în revistă a modalităţilor avansate de cercetare pentru adoptarea deciziilor de ...

[detalii...]

 
Home | Despre Brandbuilders Grup | Intrebari frecvente | Contact | Termeni si conditii | Presa

Brandbuilders - Vineri, 21.07.2017