SECTIUNI
Prima pagina
Titluri
Autori
Comentarii
Librarii
Noutati
Articole
Cum comand
Transport si plata
Cautare avansata
Contact
Newsletter
Fa-ti cont


AUTENTIFICARE
e-mail
parola

ai uitat parola?

 
3 RECOMANDARI
Luke Sullivan - Hei, Whipple, incearca asta!
Guy Kawasaki - Reguli pentru revolutionari
Don E. Schultz, William A. Robinson, Lisa A. Petrison - Esentialul despre promotii
cei mai cititi autori
Jeffrey Gitomer
Al Ries
Jack Trout
Philip Kotler
 
"Conform lui Kotler" sau excelenta in marketing (02-10-2006)

Recent aparuta la editura Brandbuilders si semnata de autoritatea incontestabila la nivel mondial in practica strategica a marketingului, cartea CONFORM LUI KOTLER este o carte fascinanta, de referinta pentru oricine doreste sa obtina raspunsuri instructive la o gama larga de intrebari din sfera marketingului.

Structura acestei carti este deosebit de interesanta. Kotler a primit de-a lungul carierei sale de peste 30 de ani, mii de intrebari legate de domeniul marketingului de la clienti, studenti, oameni de afaceri, jurnalisti. Cum e si firesc, multe dintre intrebari fie se repetau, fie faceau trimitere la acelasi gen de probleme. Astfel, autorul a reunit aceste intrebari in cadrul unei carti, structurandu-le in functie de teme logice, pentru a usura lectura cititorilor care doresc in mod selectiv sa obtina raspunsuri legate de diverse subiecte de interes din marketing.

In aceasta lucrare autorul incepe cu perspectiva asupra intrebarilor despre piata si marketing. Kotler apreciaza ca este foarte important ca activitatile de marketing sa se manifeste in toate activitatile companiei si nu numai intr-un singur department specializat.

“Parintele marketingului”, asa cum este supranumit Philip Kotler, explica apoi principalele concepte utilizate in marketing, procesele-cheie din cadrul marketingului si importanta lor. Dezvolta apoi tema ideilor noi si a tendintelor in marketing si incheie aceasta prima parte a cartii cu provocarile de importanta majora cu care se confrunta marketerii in prezent si ofera raspunsuri la o serie de intrebari pe care orice marketer si le-a pus de nenumarate ori:

Cum poate supravietui o companie intr-un mediu in care pietele se schimba mai rapid decat marketingul?
Cum se pot descurca firmele afectate de supraproductia industriala si hiperconcurenta?
Care sunt impedimentele de importanta majora ce stau in calea unui marketing eficient?
Tot in cadrul acestei prime parti a cartii, Philip Kotler vorbeste despre abilitatile necesare unui marketer de succes si despre cum poti face cariera in domeniul marketingului.

In partea a doua, autorul comenteaza principalele concepte din strategia de marketing: segmentarea, stabilirea unui public-tinta, pozitionarea si diferentierea.

Kotler apreciaza ca in prezent este tot mai greu pentru companii sa creeze si sa mentina un avantaj competitiv, „date fiind limitarile rapide ale produselor, diminuarea radicala a ciclului de viata a produselor, informatiile in numar tot mai mare aflate la dispozitia consumatorilor si sistemele de aparare din ce in ce mai puternice ale consumatorilor in fata mesajelor comerciale”. (p. 48)

Kotler ofera astfel sfaturi utile legate de strategiile de marketing care functioneaza cel mai bine pe piata de astazi, de gasirea celui mai bun mod de segmentare a pietei si de stabilirea celei mai bune categorii de public-tinta.

Tot in cadrul acestui capitol dedicat strategiei de marketing, autorul vorbeste despre rolul inovatiei in marketing si despre ce pot face marketerii pentru a combate lipsa de creativitate, intrucat inovatia presupune creativitate Autorul crede ca trebuie utilizate instrumente si procese creative atunci cand se rezolva problemele unei companii. Ca instrumente, Kotler aminteste brainstormingul, sinetica, analiza transformationala, analiza morfologica.

In cea de-a treia parte a cartii, Philip Kotler raspunde la intrebarile legate de principalele instrumente de marketing, cunoscute ca cei 4 P: produs, pret, plasament (distributie)si promovare. Raspunde la o serie de intrebari care i-au fost puse de-a lungul timpului, legate de aceste instrumente de marketing si dezvolta problema gasirii unor instrumente noi pe care marketerii sa le aiba la dispozitie in activitatea lor.

Kotler dedica un capitol separat planificarii de marketing si vorbeste aici despre cercetarea de marketing, pe care o considera “elementul fundamental al practicii de marketing moderne”. (p.109)

Organizarea de marketing si Controlul de marketing sunt dezvoltate in capitole separate si ulterior raspunde intrebarilor referitoare la majoritatea domeniilor de aplicare a marketingului.

Cartea se incheie cu un capitol in care Kotler comenteaza idea de excelenta in marketing, practicata de catre cele mai bune companii, cu strategii de marketing inovatoare.

In prefata cartii, Philip Kotler marturiseste ca initial intentiona sa intituleze cartea Everything You Always Wanted to Ask about Marketing but Were Afraid to Ask (n. red. — Tot ceea ce ti-ai dorit intotdeauna sa intrebi din domeniul marketingului, dar ti-a fost teama sa o faci). A optat apoi pentru un titlu mai scurt, dar esenta cartii este surprinsa cu adevarat in acest titlu, intradevar lung, dar foarte sugestiv.



Olimpia PISLARU
--------------------------------------------------------------------------------

Olimpia PISLARU este PR & Marketing Assistant la Brandbuilders Grup, dupa ce anterior, a ocupat pozitia de referent analiza si gestionare de imagine organizationala, la Muzeul National Cotroceni, sectia de "Relatii Publice, Marketing".
Olimpia a absolvit in anul 2003 Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David
Ogilvy" din cadrul SNSPA.



Inapoi
NOUTATI
Cele 10 porunci pentru intreprinzatori

DESPRE CARTE:

Cartea de fata insoteste intreprinzatorul in toate fazele evolutiei unei afaceri. Ea consolideaza principiile teoretice cu exemple ...

[detalii...]

Cercetarea practica de marketing

Această lucrare de referinţă conţine o amplă trecere în revistă a modalităţilor avansate de cercetare pentru adoptarea deciziilor de ...

[detalii...]

 
Home | Despre Brandbuilders Grup | Intrebari frecvente | Contact | Termeni si conditii | Presa

Brandbuilders - Sambata, 23.09.2017